Hírek, események, sikertörténetek

Top cikk
Friss

Nagy László

Média szakmódszertan oktató, mesteroktató

Fogadóórához előzetes email-es egyeztetés szükséges

Időpontokat lásd itt: 'Oktatói fogadóórák'

Telefon: +36 (62) 544-827

Iroda: VIZKULT - Tanári szoba

E-mail: nagy.laszlo@sztig.hu

 

Why I teach? / Miért oktatok?

Úgy gondolom, hogy a XXI. századi pedagógus egyik kiemelt feladata a saját, illetve a tanítványok digitális kompetenciájának frissítése, fejlesztése. Szükséges az oktatási célú digitális tartalmakat, applikációkat megismertetni a felnövekvő generációval, mivel azok a mindennapi életben való boldoguláshoz, a tanuláshoz és a munkaerőpiaci elhelyezkedéshez szükséges alapkészségek (tanulási készségek, írás, olvasás, számolás, digitális írástudás) fejlesztésében segítenek.

Célom felismerni azokat a pedagógiai jelenségeket, problémákat, amelyek fejlesztést kívánnak. Fontosnak tartom a médiatanár utánpótlást, olyan kollégák képzésére van szükség, akik a módszertan tekintetében felkészültek, ismerik a legújabb technikai és elméleti innovációkat. A szemináriumok (szakmódszertan 1, szakmódszertan 2) tematikáját a NAT követelményeihez, illetve a kerettantervi elvárásokhoz igazítva dolgoztam ki. Feladatomnak tekintem, hogy a hallgatók betekintést nyerjenek a mozgóképkultúra és médiaismeret tárgy oktatásának innovatív lehetőségeibe, megismerkedjenek a tárgy pedagógiai és didaktikai célkitűzéseivel. Fontos, hogy a tanítás alapjául szolgáló dokumentumokkal, és az azok által támasztott törvényi előírásokkal is tisztában legyenek. Szorgalmazom, hogy a NAT, a kerettantervek, az intézményi belső dokumentumok (SZMSZ, Pedagógiai program, Házirend), a tanmenetek, illetve a korábbi érettségi- és OKTV követelmények vizsgálatán keresztül képessé váljanak összeállítani saját tanmeneteiket. Jelentős, hogy a hallgatók a gyakorlati munkájuk során tudatosan alkalmazzák a mozgóképi és médiaismereti alapfogalmakat, megismerjék a szaktárgy nyújtotta lehetőségeket, a pedagógus kompetenciáikat, s ezek birtokában adják át a tartalmi és a gyakorlati ismereteket a növendékeknek.

Arra törekszem, hogy az általam egyengetett leendő médiatanárok tisztában legyenek a mozgóképi nyelv kifejező formáival, a filmtörténeti alapfogalmakkal, korszakokkal, a Gutenberg- és az Internet-galaxis jellemzőivel és a web1.0/web2.0 kommunikációs közegek különbségeivel. A szeminárium során gyakorlati feladatokkal, fogalmi ismeretek elsajátításával bővítem a szaktárgyi tudásukat. A majdani tanmenet médiaintézményekkel kapcsolatos fogalmainak elsajátítására, illetve az érettségi követelményekhez fűződő témakörök áttekintésére is sort kerítünk. Szükségesnek tartom a hallgatók bevonását a nevelő-oktató munka folyamataiba, a tervezési folyamatunk kölcsönös tapasztalatmegosztáson alapszik.

Az utánpótlásképzésben az egyik legfontosabb feladatomnak az elméleti tananyag gyakorlatba történő átültetését tartom. A modern kori oktatásban az IKT fogalma kiemelten fontos szerepet tölt be. Napjainkra az alkalmazott eszközök sokszínűsége jelentős mértékben kibővült. Törekszem arra, hogy a hallgatók a tanítási gyakorlatuk során kellőképp megismerkedjenek a pedagógus életpálya-modell kritériumaival, az előmeneteli lehetőségekkel és az azokhoz fűződő kötelezettségekkel.

Az egyetemi képzés kereteibe beillesztek olyan szakmai személyiségfejlesztő metódusokat, amelynek hatékonysága a fejlesztésbe bevont területeken bizonyítható. A szemináriumok során az a célom, hogy a pszichológiai módszertanból kiemeljem azokat a technikákat, amelyek a pedagógusi személyiség gyakorlatspecifikus alakításában szerepet játszhatnak. Célom továbbá növelni az empátia készséget, tudatosítani a kapcsolati előtérben lehetséges interaktív lépéseket, erősíteni a hiteles kommunikációt, a személyközi érzékenységet. Segítséget szeretnék nyújtani a kritikus szakmai szerephelyzetek hatékony működéséhez is

wordpress website design