Mozgóképkultúra és médiaismeret tanári szak

MA képzések

FILMTUDOMÁNY MA

IRODALOMTUDOMÁNY SZAKIRÁNY MA

MOZGÓKÉPKULTÚRA ÉS MÉDIAISMERET TANÁRI SZAK

VIZUÁLIS KULTÚRATUDOMÁNY MA

PhD képzések

ELMÉLET ÉS INTERPRETÁCIÓ: IRODALOMELMÉLET PHD

Az oklevélben szereplő szakképzettség megnevezése: okleveles mozgóképkultúra- és médiaismeret-tanár 
Képzési forma, tagozat: nappali és levelezős
Képzési idő: 4 félév


Képzés célja


A mozgóképkultúra- és médiaismeret tanár a Nemzeti Alaptantervben meghatározott műveltségterület, a mozgóképkultúra- és médiaismeret oktatására, a tantárgyhoz kapcsolódó kompetenciák fejlesztésére, azok értékelésére és az elsajátított ismeretek számonkérésére vonatkozó ismeretekkel vérteződik fel egyetemi tanulmányai során. A szakdiszciplináris modul teszi lehetővé számára a kommunikáció- és médiatudomány, a filmelmélet, a mozgókép-kultúra, a mozgóképi szövegek és azok használatának és értelmezésének elméleti igényű megismerését. Azok a szakterületi ismeretek, melyek a képzés során a hallgató gyakorlati tájékozódását szolgálják, egyszerre adnak bázist a leendő tanár számára a fent felsorolt elméleti stúdiumok hátterében rejlő empirikus ismeretek megszerzéséhez. Ebben az elgondolásban tehát a fejlesztési céloknak megfelelően lesz alkalom mind a megismerő, alkotó, elemző munka megismerésére, mind az egyes készségek gyakorlati alkalmazására is. A stúdiógyakorlatok az alkalmazott ismereteket bővítik majd, míg ezek továbbadásának képességét fejlesztik a szakmódszertani modul megfelelő részei: a megfigyelés, a kritikai elemzés, a tervezés, az önreflexív tanítási és szakimeret-átadási gyakorlatok. A megfelelő oktatási módszer kiválasztásainak kritériumait, a gyermekek igényeit és fejlődő készségeit is figyelembe vevő tanári attitűd kialakítása is célja a képzésnek, valamint az is, hogy a hallgatók tehetségesebb csoportját felkészítsük ismereteik további bővítésének lehetőségeire, így például PhD képzésre is.


Főbb tárgyak


Bevezetés a kommunikáció- és médiatudományba 1-2., Fogalomalkotás és jelhasználat, Filmelemzés, Adaptációk: film és irodalom egymásra hatásai, Mozgókép készítési gyakorlatok, A film és az új média, Bevezetés a filmelméletbe, Kulturális újratermelés és hozzáférés: Az irodalom medialitása, társművészetek, Médiahasználati szokások pszichológiai megalapozottsága, A kommunikáció és média leírásai és szabályozáselméletei, Közvetlen emberi kommunikáció elméletei, Tanítási gyakorlat és hospitálás, A mozgóképkultúra és médiaismeret tanításának szakmódszertana


Továbbtanulási lehetőségek


A doktori képzésre való továbblépés például az SZTE Filozófiai Doktori Iskolájának Művészetfilozófiai programjában lehetséges vagy az ELTE Film-, Média- és Kultúraelméleti Doktori Programjában.


Elhelyezkedési esélyek és lehetőségek


A mozgóképkultúra és médiaismeret-tanárok oktatása iránti igény a tárgy közoktatási szinten való megjelenésével magyarázható. Az információs társadalom igényei, a vizuális kultúra elterjedése teszik szükségessé olyan szakemberek, tanárok képzését, akik használható és naprakész elemzési szempontokat, fogalmakat, eszközöket adnak a tanulók kezében, melyek segítségével azok eligazodhatnak a változó társadalom útvesztőiben. A jelenlegi közoktatásban nincs elegendő mozgóképkultúra- és médiaismeret-tanár. Így az MA-szintű tanárképzésről kikerülő hallgatók iránti regionális és országos foglalkoztatási igény várhatóan igen jelentős lesz. A képzésről kikerülő tanárok valószínűleg fokozatosan átveszik a mozgóképkultúra és médiaismeret oktatását azoktól a pedagógusoktól, akik különféle regionális tanfolyamokon szereztek képesítést a tárgy tanításához. Mindez e műveltségi terület oktatási színvonalának hosszú távú biztosításához is elengedhetetlen.


Hálóterv(linkként innen)

Hallgatói sikertörténetek
Spitzer Noémi Fruzsina
Spitzer Noémi Fruzsina
Pauló-Varga Ákos
Pauló-Varga Ákos
Szabó István Zoltán
Szabó István Zoltán
Kiss Tímea
Kiss Tímea
Hajdú Richárd
Hajdú Richárd
Gergely Borbála
Gergely Borbála
Erlauer Balázs
Erlauer Balázs
Erdei Lilla
Erdei Lilla
Zemankó Anikó
Zemankó Anikó
wordpress website design