Zemankó Anikó 1987-ben született Kiskunhalason. 2002-2007-ig zeneművészeti tanulmányokat folytatott zongora szakirányon, Székesfehérváron, Kecskeméten, majd Budapesten. 2011-ben szerzett BA diplomát a Szegedi Tudományegyetem szabad bölcsészet szak, filmelmélet és filmtörténet szakirányán. 2013 júniusában fejezte be tanulmányait vizuális kultúratudomány szakon. Jelenleg a Kronoroll Stúdió (www.kronoroll.hu) egyik alapító tagjaként forgatókönyvírással és rendezéssel foglalkozik.
2010-ben III. helyezést ért el a „Koroltó” fotópályázaton, 2012-ben II. helyezést az Örkény-évforduló alkalmából kiírt művészeti pályázaton (Van egy perced? – Alkoss!), 2013-ban I. helyezést „Kötetlen” kategóriában és I. helyezést „Egyetemi Élet” kategóriában a IV. Bölcsész Filmfesztiválon, majd 2013 áprilisában II. helyezést ért el a XXXI. OTDK Társadalomtudományi Szekciójának Filmtudomány tagozatán.
2012-ben írta és rendezte a Katarina című rövidfilmet (http://www.port.hu/katarina/pls/w/films.film_page?i_film_id=132103), amelyet Pálfi György és Ruttkay Zsófia mentorált. A Katarina 2012-ben vetítésre került a Cinema City International Film Festival „Up to 10,000 bucks” kategóriában, majd az 59. Országos Függetlenfilm Fesztiválon Balatonkenesén, majd 2013-ban megnyerte az SZTE Bölcsész Filmfesztivál „Kötetlen” kategóriáját.
Több munkája publikálásra került az Apertúra folyóiratban és Apertúra Magazinban. Zene és Film (http://apertura.hu/2011/osz/zemanko_zene_es_film_mikro-es_makroformalis_kapcsolatrendszerenek_vizsgalata), Örvénylő pusztulás (http://magazin.apertura.hu/uncategorized/orvenylo-pusztulas-hetkoznapi-par/1705), A Wii rendszerek mint a virtuális szabadidő terei (http://magazin.apertura.hu/uncategorized/a-wii-rendszerek-mint-a-virtualis-szabadido-terei-a-medium-es-en-we/1406), Titanic Filmfesztivál 2010 (http://magazin.apertura.hu/uncategorized/giccsszerelmek-tengerfeneken-oszinte-kapcsolatok-pedig-a-sullyedo-hajon-titanic-filmfesztival-2010/843).
Vonzódásom a művészetek iránt már gyerekkoromban megkezdődött. Első szerelmem a zongora volt, így tanulmányaimat zeneművészeti iskolában folytattam. A zeneművészeti tevékenység során alkalmam nyílt rengeteget utazni és eközben elkezdtem csodálni az élet apró részleteit, melyek vizuálisan is elém tárultak. A zene belső élménye és a külvilág csodálatának együttes életérzése rádöbbentett, hogy fontos lenne a környezetünket más szemmel nézni, és a kameraszem egy lehetőség a szubjektív látásmód közvetítésére.