Why I teach? / Miért oktatok?
A tanítás és a tanulás azon túl, hogy karban tartja az elmét, közösséggé kovácsol embereket, növeli a gazdasági termelékenységet, növeli a hallgatók hosszú távú munkapiaci esélyeit, felkészít komplex problémák megoldására, kulturális tőkét képez, sokszor szórakoztató, megmutatja a múlt feneketlen kútját, azon túl mégiscsak haszontalan dolog. De hát mit adtak a rómaiak?
Kutatási terület:
Elsődleges kutatási területem az irodalomelmélet és a filmtudomány határterületei. Kutatásaim a narratológia, a szemiotika, a modernista film és irodalom kérdéseit érintik. Korábban a német romantika szövegeit, elsősorban Heinrich von Kleist életművét vizsgáltam, Füzi Izabellával közösen készítettünk egy egyetemi jegyzetet a narratológia kérdéséről, később a szatírikus irodalom és film jelenségeit vizsgáltam.
Válogatott publikációk:
A szatíra diskurzusai a modernitásban. Szeged, Pompeji, 2014. 240. o.
Grenzen der Gewalt. Heinrich von Kleist: Michael Kohlhaas. In Signaturen des Geschechen: Ereignisse zwischen Öffentlichkeit und Latenz. Szerk. Kulcsár-Szabó Zoltán, Lőrincz Csongor. Bielefeld, Transcript Verlag, 2014. 309-335.
Narráció, szatíra és a látvány politikája a Budapesti Iskolában. Apertúra, 2013/tavasz.
URL:http://uj.apertura.hu/2013/tavasz/torok-narracio-szatira-es-a-latvany-politikaja-a-budapesti-iskolaban
A Mikszáth-szimptóma. A szatíra mikszáthi koncepciója a Sipsiricában. In Elbeszélés a 19. és 20. század fordulóján: Narratív párbeszédek. Szerk. Hajdu Péter, Kroó Katalin. Budapest, L'Harmattan Kiadó, 2011. 25-47.
Füzi Izabella, Török Ervin: Bevezetés az epikai szövegek és a narratív film elemzésébe. Szeged: Bölcsész Konzorcium, 2006.
Publikációs lista a Magyar Tudományos Művek Tárában:
https://vm.mtmt.hu/www/index.php#